Háttér információk a Veresegyházon tervezett elkerülő út kapcsán |
Írta: -- |
2017. június 09. péntek, 09:48 |
Napjainkban csúcsidőben rendszeres dugók alakulnak ki a veresegyházi főutakon. Ennek elsődleges oka az, hogy 1990 óta közel háromszorosára duzzadt a település népességszáma az önkormányzati parcellázások, új lakóterületek kialakítása következtében. A személygépkocsik száma becslések szerint 1996 és 2017 között 4,5-szeresére nőtt (1800-ról 8000 db-ra). Súlyosbítja a problémát, hogy nem csak Veresegyház, hanem a környező települések is terjeszkednek (igaz, kisebb mértékben) a zöldterületek rovására, és a térség vállalkozásainak száma is jelentősen növekedett. Amennyiben tovább folyik a növekedés, Veresegyház lakónépessége az elkövetkező években meghaladhatja a 20.000 főt. Ez ellentétben áll a Településfejlesztési Koncepció távlati célként előírt 18.000 fős számával, melyet már 2017-ben el is ért a város.*
Műholdkép a veresi lakó- és gazdasági területek növekedéséről (1984-2001-2016):
A fenti problémák elkerülése/kezelése csak abban az esetben sikerülhet, ha a jogszabály által előírt előzetes környezeti hatásvizsgálat a helyi lakosság bevonásával és megfelelő részletességgel, szakmai minőségben készül el. Tapasztalatok alapján a hatástanulmányok gyakran alábecsülik a várható káros környezeti hatásokat és a társadalmi következményekkel csak felszínesen foglalkoznak. Az önkormányzat felelőssége a jogszabályokban előírt nyilvánosság (hatástanulmány és egyéb kapcsolódó dokumentumok közzététele) és a társadalmi egyeztetés biztosítása.
Felhasznált források: * Veresegyház Város Integrált Városfejlesztési Stratégiája (2016-2020) ** Tanyi Attila (2006): Útépítések tanulságai. Levegő munkacsoport https://www.levego.hu/sites/default/files/kiadvany/kozl_alt/utepitesek_0610.pdf Veresegyház Fenntartható Fejlődésének Programja (2009-2012). Zöld Berek Bt. Veresegyház Város Környezetvédelmi Programja (2009-2012). VTK Innosystem Kft.
|
Módosítás dátuma: 2017. június 10. szombat, 21:07 |